Velkommen!

Hei kjære besøkende!
Dette er en blog om det å leve med ME,
om et optimalt kosthold for voksne og barn,
om barneoppdragelse og en del tanker om
aktuelle saker i media for eksempel :-)
Jeg skriver for å hjelpe og inspirere - MEN:
Noen av innleggene mine kan kanskje gjøre deg sint, eller lei deg, men her er det bare lov å kommentere med respekt og medmenneskelighet.
Velkommen!

onsdag 18. mai 2011

Begynn med deg selv!

” Begynn med deg selv “



Dette sto skrevet på en anglikansk biskops grav ( 1100 e.Kr.) i gravkammaret i Westminster Abbey:



Da jeg var ung og fri og fantasien ikke satte noen grenser, drømte jeg om å forandre verden. Da jeg ble eldre og klokere oppdaget jeg at verden aldeles ikke lot seg forandre. Jeg modererte meg litt,og bestemte meg for å forandre landet mitt.

Men selv landet mitt lot seg ikke forandre.

Da jeg nådde livets middagshøyde bestemte jeg meg i et siste fortvilet forsøk for å forandre min egen familie. De som sto meg aller nærmest, men de ville heller ikke vite av noen forandring.

Nå ligger jeg for døden, og innser at om jeg bare hadde forandret meg selv først, hadde jeg ved mitt gode forbilde kunnet forandre min familie.

Deretter kunne jeg med hjelp av deres inspirasjon og oppmuntring ha forandret landet mitt.

Og hvem vet, kanskje hadde jeg til og med forandret verden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne inn din kommentar her :)

Sidevisninger