Velkommen!

Hei kjære besøkende!
Dette er en blog om det å leve med ME,
om et optimalt kosthold for voksne og barn,
om barneoppdragelse og en del tanker om
aktuelle saker i media for eksempel :-)
Jeg skriver for å hjelpe og inspirere - MEN:
Noen av innleggene mine kan kanskje gjøre deg sint, eller lei deg, men her er det bare lov å kommentere med respekt og medmenneskelighet.
Velkommen!

fredag 26. august 2011

Lavkarbovafler



Hei!
Jeg eksperimenterer mye når det gjelder smak og tekstur på mat jeg lager.
I går prøvde jeg lavkarbovafler men deigen ble kjempeseig og så fast at vaflene lignet amerikanske vafler med 4 cm tykkelse. Gode, men helt feil konsistent.

Jeg improviserte i dag tidlig og jammen ble det ikke kjempenyyydelige vafler!
Her er en superenkel oppskrift!

250 gram Mandler (en pose)
75 g smeltet smør/ Cocosa kokosfett
6 egg

Jeg slengte alle eggene i kjøkkenmaskinen,
tilsatte smeltet smør og deretter mandlene.
Dette fikk kjøres så lenge at det ble en røre.

Smurte vaffeljernet godt med smør, og stekte vafler som vanlig.



Hele familien elsket de :-D
Ble crispy, akkurat riktig tykkelse (1 cm ca)
og de hang fint sammen, la overskuddet av vafler i kjøleskapet og de er minst like gode kalde!

Foreslår å servere med rørte bjørnebær (ha fryste bjørnebær i en kjele, varm opp på medium varme, til væsken kommer godt ut av dem, rør masse. Tilsett sukrin etter smak), en kladd Creme Fraichè eller Kesam Vanilje.

Nam nam nam!!! Sunn og deilig skolemat også!
(ingen kan nekte deg å ha med mandler og egg vel? :-D )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne inn din kommentar her :)

Sidevisninger